Ten blog to dla mnie przygoda,proba zaczarowania kuchni,aby stala sie miejscem odkrywania nowych pasji,zdobywania umiejętnosci i doskonalenia samej siebie.To takze ogromna przyjemnosc i lekcja pokory...
O autorze
Zakładki:
100 lat z Lucy
? ?
Durszlak.pl
?Akcja przetwory 2011 ?
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Paprykujemy 2
Chętnie bywam
Chleb domowy
Festiwal pierniczkow
Http://durszlak.pl/
Kawa
Kontakt - wielg@ onet.eu
Odwiedzam
Porady
Uczestnicze
Uwaga -jezeli ktos uwaza,ze jego blog,pomysly lub inne tresci zostaly w sposob niewlasciwie przeze mnie wykorzystane-prosze o kontakt,natychmiast je usune.
Z zycia wziete
Tagi
środa, 28 grudnia 2011
pietruszkowy schab z suszonymi owocami

Początkowo mial to byc schab z duzą iloscią natki pietruszki, ale dodatek owocow z wigilijnego kompotu uczynil go bardziej kolorowym i bogatszym w walory smakowe. Bardzo mi odpowiada taka wersja, a powstala tak mimochodem, jak to zwykle w kuchni bywa.

 

 

 Do przygotowania w/w schabu uzylam 

ok kilograma schabu

natka pietruszki- im wiecej, tym lepiej

owoce suszone-rozne, wg upodoban, u mnie byly to sliwki, morele, figi

przyprawy-sol, pieprz

 

Przyprawiony schab ponacinalam nozem, natarlam nieco olejem, w powstale naciecia wlozylam pietruszke i owoce.Tak przygotowany trafil do foremki, bez zadnego dodatkowego tluszczu czy wykladania foremki papierem.

 

 

 

Pieklam w 200 st C ponad godzine.

Efekt byl taki

 

 

 

 

 

niedziela, 04 grudnia 2011
schab w slodkim sosie chilli

W zasadzie mialy byc tradycyjne schabowe i bylyby takie niewątpliwie, gdyby nie zabraklo bulki tartej, a pogoda na dworze odstraszala na tyle mocno, ze trzeba bylo zmienic plany. Schabik pokrojony czekal cierpliwie na dalsze zabiegi a ja szukalam inspiracji w szafkach i lodowce. Z tego, co znalazlam wyszedl smaczny obiadek, nieklopotliwy w wykonaniu i  stosunkowo szybki.

 

 

schab w slodkim sosie chilli

 

porcja schabu

cebulka

przyprawa SOSER Winiary

sol, pieprz

2 ząbki czosnku

2 lyzki sosu sojowego

4-5 lyzek slodkiego sosu chilli

maslo do formy

 

Umyty schab nacielam  na kilka plastrow nie docinając do konca, w powstale naciecia wlozylam obrane ząbki czosnku. Posypalam solą, pieprzem, wlozylam do wysmarowanego maslem naczynia zaroodpornego. Mieso posypalam pokrojoną w piorka cebulą, przyprawą Soser i oblozylam kilkoma kawalkami masla. Calosc umiescilam w piekarniku nagrzanym do 200 st i zostawilam na ok pol godz.

Po tym czasie polalam odrobina oleju, sosem sojowym i sosem chilli i w takiej postaci dusilo sie kolejne pol godz.Po tym czasie w naczyniu oprocz mieska mialam doskonaly sos, ktorym polalam miesko, do tego ziemniaczki i mizeria. Pycha! zapraszam i zycze smacznego.. 

 

 

 

czwartek, 17 listopada 2011
spaghetti z mięsem mielonym i warzywami

Kolejne pyszne danie z makaronem w roli glownej, szybkie i proste w przygotowaniu. Wsrod wloskich dan z makaronu jest wiele bardzo prostych, maloskladnikowych. Są one rownie cenione przez koneserow makaronu, jak i te wykwintne i pracochlonne. Przykladem niech bedzie pasta all burro, czyli nic innego jak tylko makaron z maslem. Mieszamy zatem gorący makaron z pachnącym, swiezym maselkiem w proporcji 5 dag masla na 50 dag makaronu. Mozna dodac swiezych ziol , np szalwii lub startego parmezanu. Informacje te wyczytane w biblioteczce Poradnika Domowego tylko wzmogly moją  pozytywną opinie na temat niepodwazalnej wartosci prostych dan z makaronu.

A dzis propozycja makaronu z mielonym mięsem wieprzowym i  warzywami.

 

 

Do sporządzenia potrawy potrzebowalam

 

makaron spaghetti- ilosc wg potrzeb

30 dag miesa mielonego wieprzowego

 1 cebula

 1 marchewka

1 pietruszka

2 lyzki przecieru pomidorowego

ziola( oregano, natka pietruszki)

sol, pieprz

ew 2 lyzki sosu chilli

 

Makaron gotujemy, podsmazamy cebulke pokrojoną w drobną kostke, dodajemy mieso i chwilke smazymy.

 Dodajemy warzywa  starte na tarce, dolewamy odrobine wody i dusimy ok 10 min .Dodajemy przecier,  sos chilli i jeszcze kilka min dusimy pod przykryciem. Doprawiamy i podajemy z cieplym makaronem.

Zapraszam serdecznie

 

 

poniedziałek, 11 lipca 2011
Gulasz z polędwiczek wieprzowych

Byly juz poledwice grillowane w paprykowych obręczach, teraz kolej na mięsko duszone, w towarzystwie ziemniakow i surowki.

 

 

 2 poledwiczki wieprzowe po oczyszczeniu z blonek, umyciu i dokladnym osuszeniu pokroilam na nieduze paski, obtoczylam w mące i podsmazylam  partiami na rozgrznym oleju.

 

 

 

Dodalam troche wody, aby mięsko bylo zamoczone i dusilam kilka minut.

 

 

 

 

Nastepnie dodalam pokrojoną  i podsmazoną cebulke oraz marchewke .Doprawilam vegeta i pieprzem, soli dodalam tylko troszke i to juz na samym koncu. Calosc dusila sie krociutko,  potem zostawilam na malutenkim ogniu, podczas gdy zajmowalam sie resztą . Ziemniaki obrane, umyte i osuszone, pokrojone na polowe porozcinalam nozem na paski - nie do konca, tak jak ziemniaki Hasselback.  Ulozylam je na rozgrznej uprzednio blasze z odrobiną oleju, w rozcięcia wcisnelam pokrojony czosnek-alez pachnialo podczas pieczenia - posypalam lekko vegeta, ziolami i umiescialam w piekarniku, co jakis czas pędzelkując wierzch oliwą.

 

 

 

Surowka tradycyjna, z kiszonej kapusty i obiadek gotowy...

 

 

 

 

dla malej ziemniaczki w wersji gotowanej

 

 

zapraszam do sprobowania... 

piątek, 17 czerwca 2011
pierozki drozdzowe z mięsem

O pierogach dzis mowic mi sie chcialo

lecz ile by nie powiedziec - i tak bedzie za malo.

Te klasyczne i drozdzowe-wybor znakomity

Dzis te drozdzowe, obiad wysmienity.By was nie zanudzic, a powiedziec wiele- zapraszam na pierogi, drodzy przyjaciele.... A- i  to jeszcze rzekne, ze w przepisie stalo, by kapusty dodac, ale jej nie mialam.  Zatem farsz byl mięsny ale to nie szkodzi - pierozki byly pyszne i o to tu chodzi.

 

 

ciasto na pierozki

 

0,5 kg mąki pszennej

1 jajko

3 dag masla - uprzednio roztopic

1 szkl mleka

1 dkg cukru

2 dkg drozdzy

lyzeczka soli

 

nadzienie

 

60 dkg kap kiszonej- nie dalam

15 dkg miesa gotowanego-dalam 0,5 kg

1 srednia cebula

sol,pieprz do smaku

tluszcz do smazenia cebuli

 

 

drozdze rozprowadzic w cieplym mleku, dodac 2 lyzki mąki, cukier -wymieszac, pozostawic do wyrosniecia. Do wyrosnietego zaczynu dodac mąke,jajo,sol-wyrobic. Dodac roztopiony tluszcz, ponownie wyrobic, pozostawic do wyrosniecia. W tym czasie przygotowac farsz.Kapuste ugotowac w niewielkiej ilosci wody, odsączyc i posiekac.Ugotowane mięso zemlec. Cebule posiekac, podsmazyc na tluszczu, dodac mieso, ugotowaną kapuste, przyprawic.

wyrosniete ciasto rozwalkowac, wykrawac szklanką kolka i nakladac farsz. Zlepic, ulozyc na wylozonej pergaminem blasze. Zostawic do wyrosniecia. Mozna posmarowac rozbeltanym jajkiem. Piec w srednio nagrzanym piekarniku na zloty kolor.

Smacznego! 

 

 

 

 

 

 

poniedziałek, 24 stycznia 2011
polędwica w obręczach

Kolorowa papryka, polędwica- i mamy obiad.

potrzebujemy

50 dag polędwicy

2 duze kolorowe papryki

2 lyzki oliwy, sol ,pieprz

 

poledwice pokroj na grube plastry, papryke na krazki. Plastry mięsa powkladaj w obręcze z papryki ( to wyzsza szkola jazdy- u mnie niekoniecznie  sie zgraly, ale to nie przelozylo sie na koncowy-przepyszny efekt), posmaruj po obu stronach oliwą.

 

 

Grilluj 3-4 min( ja smazylam na patelni grillowej) od czasu do czasu odwracając.Posyp solą i pieprzem

 

 

 

 

 

polędwica wyszla przepyszna, podalam z ryzem gotowanym z dodatkiem kurkumy.Polecam do wyprobowania.