Ten blog to dla mnie przygoda,proba zaczarowania kuchni,aby stala sie miejscem odkrywania nowych pasji,zdobywania umiejętnosci i doskonalenia samej siebie.To takze ogromna przyjemnosc i lekcja pokory...
O autorze
Zakładki:
100 lat z Lucy
? ?
Durszlak.pl
?Akcja przetwory 2011 ?
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Paprykujemy 2
Chętnie bywam
Chleb domowy
Festiwal pierniczkow
Http://durszlak.pl/
Kawa
Kontakt - wielg@ onet.eu
Odwiedzam
Porady
Uczestnicze
Uwaga -jezeli ktos uwaza,ze jego blog,pomysly lub inne tresci zostaly w sposob niewlasciwie przeze mnie wykorzystane-prosze o kontakt,natychmiast je usune.
Z zycia wziete
Tagi
wtorek, 11 stycznia 2011
Tanzański ryż

Juz od jakiegos czasu trwa u nas  wyprzedaz ksiązek,wszelakich, a ceny osiągają nawet tak niski pulap jak 2e.Oczywiscie procz tych do poczytania, zakupilam tez sporo kulinarnych, miedzy innymi opasle tomisko z przepisami na potrawy z ryzu i ziemniakow.

Z tej  wlasnie pozycji pochodzi receptura na tanzanski ryz z warzywami,cos dla jaroszy i dla smakoszy, dla wszystkich.

 

skladniki

 

350g ryzu basmati

45ml oleju roslinnego

1 posiekana cebula

2 zgniecione ząbki czosnku

750 ml bulionu warzywnego

115g kukurydzy-moze byc z puszki

1 czerwona lub zielona papryka-dalam obie

1 duza marchewka - starta

 

Wyplukac ryz na sicie zimną woda, zostawic do obcieknięcia przez ok 15 min. Podgrzac olej na duzej patelni, podsmazyc cebule az zmięknie. Dodac ryz i smazyc ok 10 min stale mieszając, aby zapobiec przyklejaniu sie ryzu do patelni.

Wymieszac z roztartym czosnkiem.Wlac bulion i dobrze wymieszac. Doprowadzic do wrzenia, zmniejszyc ogien, przykryc i dusic przez 10 min. Dodac kukurydze i skrojoną papryke.

 

Na koniec dokladamy startą marchewke, przykrywamy i dusimy do miękkosci ryzu. Mieszamy i gotowe.

 

I jeszcze wspomniana księga