Ten blog to dla mnie przygoda,proba zaczarowania kuchni,aby stala sie miejscem odkrywania nowych pasji,zdobywania umiejętnosci i doskonalenia samej siebie.To takze ogromna przyjemnosc i lekcja pokory...
O autorze
Zakładki:
100 lat z Lucy
? ?
Durszlak.pl
?Akcja przetwory 2011 ?
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Paprykujemy 2
Chętnie bywam
Chleb domowy
Festiwal pierniczkow
Http://durszlak.pl/
Kawa
Kontakt - wielg@ onet.eu
Odwiedzam
Porady
Uczestnicze
Uwaga -jezeli ktos uwaza,ze jego blog,pomysly lub inne tresci zostaly w sposob niewlasciwie przeze mnie wykorzystane-prosze o kontakt,natychmiast je usune.
Z zycia wziete
Tagi
poniedziałek, 28 listopada 2011
muffinki czekoladowe w polewie

Przepyszne muffinki wg przepisu pochodzącego z ksiązki

What's cooking- Baking, szybciutkie w wykonaniu, mięciutkie i bardzo czekoladowe.

 

 

Potrzebujemy

 

125g margaryny lub masla

125g cukru

150g mąki self-raising lub zwyklej pszennej wymieszanej z lyzeczką proszku do pieczenia 

2 duze jajka

2 lyzki kakao

25g roztopionej czekolady mlecznej

 

Piekarnik rozgrzac do 180st C

Margaryne, cukier, mąke ,jajka i kakao umiescic w  duzej misce i miksowac do uzyskania jednolitej masy.Dodac roztopioną czekolade, wymieszac. Mase rozlozyc do papilotek i piec ok 15 min . Wystudzic, w tym czasie sporządzic polewe czekoladową lub roztopic czekolade w kąpieli wodnej i uzyc do polania muffinek. 

 

 

Dzieci chetnie korzystają z kolorowych posypek przed zjedzeniem ciasteczka, nam bardziej przypadla do gustu wersja tylko z polewą.

Zapraszam na slodko- czekoladowe muffinki, smacznego! 

 

 

  

 

środa, 23 listopada 2011
Kalafior zapiekany z serem

Przepis znaleziony w jednej z kolorowych gazet autorstwa Barbary Kielar  bardzo przypadl mi do gustu. Kalafior lubie w kazdej postaci, a ta wersja jest wyjątkowo smaczna.

 

 

potrzebne bedą

 

 1 kalafior

10 dag zoltego sera

5 lyzek masla

4 lyzki mleka

natka pietruszki

sol, pieprz

 

 

 

Kalafior oczyscic, oplukac, osączyc. Podzielic na rozyczki, wrzucic na osolony wrzątek, gotowac 5 min, odcedzic.

Zaroodporne naczynie  wysmarowac maslem, przelozyc kalafior.

Zolty ser zetrzec na tarce o drobnych oczkach, wymieszac z mlekiem, doprawic solą i pieprzem. Masa polac kalafior, dodatkowo posypac wiorkami masla.

Naczynie z kalafiorem wstawic do piekarnika i zapiekac w 180 st C  do czasu, az ser sie calkowicie rozpusci.

Oprocz kalafiora mozna  dodac pokrojoną w kastke szynke a do masy jajecznej galke muszkatolową.

 

 

 

 

 

Potrawa doskonale pasuje do obiadu, mozna podawac w towarzystwie mięs, ryzu , ziemniakow- jak kto lubi. Zapraszam serdecznie. 

piątek, 18 listopada 2011
chleb pszenno zytni z siemieniem lnianym

Bardzo kusil mnie ten chlebek i jak tylko kupilam siemie lniane zaraz odszukalam ten przepis

http://pracowniawypiekow.blogspot.com/2011/02/pszenno-zytni-chleb-z-siemieniem.html 

Chleb okazal sie bardzo smaczny, jak obiecywala Liska ma wspanialą, chrupiącą skorke i spręzysty, bardzo dobry w smaku miązsz. 

 

 

przepis cytuje za Liską, ktorej niezmiernie dziekuje za ten eksperyment i podzielenie sie nim z nami

 

Zaczyn


30 g zakwasu żytniego
100 g pszennej mąki
100 g wody

Wymieszać, odstawić na 12-16 h.

Siemie lniane


100 g siemienia lnianego
180 ml wody

Wymieszać, odstawić na 12-16 h.

Następnego dnia

 Zaczyn połączyć z siemieniem i dodać

100 g mąki żytniej (dowolnej)
400 g mąki pszennej (dowolnej)
400 g wody
15 g świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suszonych instant, ale lepiej świeże)
2 płaskie łyżeczki soli (ok. 17 g)

 Ciasto wyrobić mikserem lub łyżką. Nie trzeba wyrabiać go zbyt długo, wystarczy  tyle, by składniki dobrze się połączyły.
Przełożyć ciasto do keksówki (ok. 30 cm) wysmarowanej olejem, wysypanej otrębami żytnimi.
 Odstawić do wyrastania ok  30-60 minut, ciasto wyraźnie urośnie i wypełni foremkę.
Piekarnik nagrzać do 210 st C.
Wstawić chleb (wierzch delikatnie spryskać wodą).
Piec 10 minut, zmniejszyć temperaturę do 180 st C i dopiekać ok. 40 minut.
Skórka powinna być wyraźnie rumiana.
Po upieczeniu ostudzić na kuchennej kratce.
  

 

 

wszystkim gorąco polecam, nie tylko smaczny ale  takze  zdrowy chleb. Smacznego

 

czwartek, 17 listopada 2011
spaghetti z mięsem mielonym i warzywami

Kolejne pyszne danie z makaronem w roli glownej, szybkie i proste w przygotowaniu. Wsrod wloskich dan z makaronu jest wiele bardzo prostych, maloskladnikowych. Są one rownie cenione przez koneserow makaronu, jak i te wykwintne i pracochlonne. Przykladem niech bedzie pasta all burro, czyli nic innego jak tylko makaron z maslem. Mieszamy zatem gorący makaron z pachnącym, swiezym maselkiem w proporcji 5 dag masla na 50 dag makaronu. Mozna dodac swiezych ziol , np szalwii lub startego parmezanu. Informacje te wyczytane w biblioteczce Poradnika Domowego tylko wzmogly moją  pozytywną opinie na temat niepodwazalnej wartosci prostych dan z makaronu.

A dzis propozycja makaronu z mielonym mięsem wieprzowym i  warzywami.

 

 

Do sporządzenia potrawy potrzebowalam

 

makaron spaghetti- ilosc wg potrzeb

30 dag miesa mielonego wieprzowego

 1 cebula

 1 marchewka

1 pietruszka

2 lyzki przecieru pomidorowego

ziola( oregano, natka pietruszki)

sol, pieprz

ew 2 lyzki sosu chilli

 

Makaron gotujemy, podsmazamy cebulke pokrojoną w drobną kostke, dodajemy mieso i chwilke smazymy.

 Dodajemy warzywa  starte na tarce, dolewamy odrobine wody i dusimy ok 10 min .Dodajemy przecier,  sos chilli i jeszcze kilka min dusimy pod przykryciem. Doprawiamy i podajemy z cieplym makaronem.

Zapraszam serdecznie

 

 

wtorek, 15 listopada 2011
pyszna fasolka po bretonsku

Przygotowując fasolke po bretonsku postanowilam tym razem odejsc od mojego klasycznego przepisu i wzorując sie na przepisie Pauliny, zrobic ją nieco inaczej.

Efektem bylam bardzo pozytywnie zaskoczona.

Pierwsza i zasadnicza roznica to dodatek fasolki czerwonej z puszki, ktorej nigdy wczesniej nie lączylam z bialą, a szkoda, bo danie zyskalo na smaku i estetycznie, tak kolorowo sie zrobilo..

Kolejna rzecz to pomidory, rowniez z puszki, mialy byc krojone, do mnie dotarly koktajlowe, wiec dodalam i stąd usmiechają sie z talerza czerwone, okraglutkie pileczki.

 

Nie drąząc juz dalej podaje za Pauliną przepis, moze komus rowniez przypadnie do gustu

 http://kotlet.tv/fasolka-po-bretonsku

 

 

 

Składniki


pętko kiełbasy
1 cebula
2 łyżki oliwy
puszka fasolki czerwonej 
puszka fasolki białej- dalam zwyklą, moczoną przez noc w wodzie
puszka pomidorów (ok. 400 g)
1/3-1/2 szklanki wody
1-2 łyżeczki majeranku
pieprz do smaku

 

Na oliwie podsmazyc pokrojoną kielbese, potem na tym, samym tluszczu podsmazyc rowniez cebule. Wyplukaną fasole zalac wodą i zagotowac, potem zostawic na malym ogniu dodając kielbaske i cebule.  fasola bedzie prawie miękka dodac pomidory i fasole czerwoną w puszce, gotowac dalej. 

Doprawic majerankiem, pieprzem, ja dodalam jeszcze listek laurowy zaraz po wstawieniu fasoli do gotowania.

Potrawa wyszla bardzo smaczna, gorąco polecam

 

 

poniedziałek, 14 listopada 2011
kolorowe szaszlyki smazone na patelni

Zwykle pieklam szaszlyki w piekarniku i podawalam do obiadu np z ryzem. Tym razem stanowily one przekąske, podane poznym popoludniem zniknely w oka mgnieniu.

 



 

do szaszlykow  wykorzystalam

pokrojone pieczarki

pokrojoną kolorową papryke

 plasterki cebuli

kawalki kurczaka- piers pokrojona, nie obsmazana

 

Na patyczki nadziewalam kawalki skladnikow na przemian, posypalam vegetą i smazylam na rozgrzanym oleju z kazdej strony po kilka min. Alez byly pyszne.

zapraszam

 

 

 

 

 

niedziela, 13 listopada 2011
kurczak w sosie z brokulami

Brokuly to ostatnie pozytywne odkrycie mojej malej Jessiki. Choc warzyw w zasadzie nie lubi, brokuly należą do wyjątkow. I bardzo dobrze, bo zdrowe, bo smaczne, bo latwe do obrobki i przyjemne dla oka. 

Przepis pochodzi z biblioteczki Poradnika Domowego

''Najlepsze Potrawy z Drobiu"

 

 

 

kurczak- w oryginale indyk- w sosie z brokułami

 

ok 50 dag piersi indyczej ( u mnie kurczak)

brokul

20 dag pieczarek

szklanka rosolu drobiowego

1/2 szklanki smietany 18%

lyzka mąki

2 lyzki oliwy i lyzka masla

sol, pieprz

 

Brokuly podzielic na rozyczki, obgotowac 6 min we wrzącej wodzie, odsączyc.

Mięso pokroic w cienkie plastry, oproszyc solą i pieprzem, obsmazyc na oliwie z maslem, przelozyc do garnka. Na tym samym tluszczu podsmazyc pokrojone w plasterki  pieczarki. Usmazone przelozyc do garnka.

Pieczarki, mieso, brokuly zalac rosolem i gotowac 10 min. W tym czasie wymieszac smietanę z mąką , wlac do garnka i gotowac, az sos zgęstnieje.

Podawac z kaszą lub ryzem.

 

 

Potrawa bardzo smaczna, wiec serdecznie polecam, szczegolnie milosnikom zielonych, brokulowych rozyczek... 

sobota, 12 listopada 2011
zapiekany kurczak z ryzem

Przygody z kurczakiem ciąg dalszy.

Dzis potrawa szybka, wygodna w przygotowaniu i niesamowicie smaczna. W zasadzie '' samo sie robi''..

Przepis pochodzi ze strony Pauliny i Michala 

 http://kotlet.tv/zapiekany-kurczak-z-ryzem


 

cytuje za  Pauliną

2 szklanki ryżu (suchego)
2 piersi kurczaka
troszkę papryki słodkiej
sól i pieprz
1 duża cebula

zalewa


4-5 szklanek wody
1 łyżka słodkiej papryki
5 łyżek ketchupu
1/2 kostka masła
1 łyżeczka ostrej papryki
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżka miodu
1-2 ząbki czosnku

plus


gęsta śmietana do podania 

 

Ja pozwolilam sobie dodac jeszcze kolorową papryke, kukurydze  i marchewke.

 

 

 

 

 

zapraszam  

czwartek, 10 listopada 2011
pikantne skrzydelka

pozostając w ostrym klimacie przedstawiam propozycje skrzydelek z pikantnym akcentem.

Przepis pochodzi stąd

 http://piegusek1976.blogspot.com/2011/04/pikantne-skrzydeka.html

 

Polecam goraco, bo skrzydelka okazaly sie nieprawdopodobnie smaczne. Po raz pierwszy w ten sposob je przyrządzilam, przyznaje, ze do tej pory byl to najlepszy przepis

 

 

cytuje za  Pieguskiem

skrzydełka drobiowe bez końcówek
sos chili słodko-pikantny Tao Tao ( duży )
pół kostki masła


panierka


1 szkl mąki
minikosteczki:czosnek, cebula, papryka słodka, szczypta chili
łyżeczka soli
pieprz

Wszystkie składniki panierki wymieszać dokładnie ze sobą i grubo opanierować umyte i osuszone skrzydełka. Odczekać aż panierka obeschnie, poukładać w naczyniu żaroodpornym i zalać roztopionym masłem wymieszanym z sosem. Piec około 40 min do lekkiego zrumienienia i odparowania sosu. 

 

 

I jeszcze odrobina morskiej bryzy

 

 

choc to listopad, ludzie uporczywie korzystają z kąpieli

 

 

 

zakaz- nie skakac, marznąc mozna...

 

 

środa, 09 listopada 2011
spaghetti z kurczakiem i ostrym sosem

Makarony z sosem lub farszem to cudowne, wyborne w smaku dania. Kojarzą  sie przede wszystkim ze sloneczną Italią  ale wedlug historykow znali je juz starozytni Rzymianie. Wlosi twierdza, ze mozna je jesc codziennie i wcale sie nie znudzi. Makaron sprawdza sie zarowno w zapotrzebowaniu na szybkie, smaczne danie jak i wytworną kolacje.

 Dzis propozycja z gatunku szybko i smacznie.

 

 

spaghetti z kurczakiem i sosem chilli

 

2 piersi z kurczaka

cebula

pomidory w puszce

3-4 lyzki sosu chilli

natka pietruszki

sol, pieprz

 

makaron spaghetti

 

Makaron gotujemy al dente.

Podsmazamy na oleju pokrojoną drobno cebulke, dodajemy kawalki kurczaka i smazymy. Nastepnie dodajemy puszke  krojonych pomidorow, sos chilli i dusimy ok 20 min.

Przyprawiamy, sosem polewamy makaron i posypujemy natka pietruszki.

Smacznego! 

 

 

 
1 , 2